Frank Born

Arbeite mit Win10/16GB RAM und Luminar 3.0.2 zum testen sowie LR für die wichtigen Entwicklungen. Ich werde Luminar eine Chance geben und beobachten wie das Tool sich entwickelt. Sieht ja vielversprechend aus und vielleicht kann ich das Adobe Abo wieder kündigen ;-)

• Total activity 30
  • Last activity
  • Followed by 0 users
  • Votes 4
  • Subscriptions 10

Activity overview

Latest activity by Frank Born

Frank Born created a post,

Background from dark to bright

I personally like it better if the background is not black but light gray. I try to change that in the menu, but it does not work. Please fix it. Such simple things that do not work. :-( Okay so if...

Frank Born commented,

Hi Angela, I can not leave it that way. My PC is fast enough to handle photo edits like Lightroom, Gimp, Darktable, RAW Therapee. Here is the need for action clearly among the developers of Luminar...

Try to work with luminar 3

At the moment I am trying to work with Luminar. I have made some portraits and try to edit them now. The first thing that strikes me is that a lot of time passes between each step. Sometimes it's 1...

Frank Born commented,

That's exactly what I mean. And I wonder if the Skylum has it planned or if that is a bug.

Frank Born commented,

Helloit works already. Sometimes the folder is created twice. The duplicate folders should then be deleted before moving photos to the desired folder. That's not really the case with this database....

Frank Born commented,

A few things I would like to share and would like to pass on to the developers. During export, no further editing of another photo is possible. The export takes a long time and should run as in LR ...

Frank Born commented,

Hello, finding again or reconnecting with moved folders only works with main folders, not with subfolders. Why Skylum programmed this so I do not understand.

Frank Born commented,

ja und da habe ich auch schon den ersten Hänger mit Luminar gefunden. :-( Beim Export einer CR2 -> JPEG2000 hat sich Luminar aufgehangen. Allerdings wurde das Foto noch exportiert. Per 'Task beend...

Luminar 3.0.2.2186 ist da

Hallo, heute kam nun endlich das versprochene Update. Die Veränderungen für Mac User sind andere als die für Win User. Keine Ahnung warum das so ist. Fakt ist erst einmal das Luminar 3 nun sehr züg...

Frank Born commented,

@ Thomas Mahnken Besser hätte es ich es nicht ausdrücken können. Es wäre schon schade, wenn die Entwickler sich hier zu weit aus dem Fenster gelehnt hätten. @ Denis KotseeWas soll ich sagen? Ich ha...