Performanceprobleme

Answered

Comments

11 comments

Uwe

Mir gehts genauso. Schneller Rechner, aber Luminar 3 hat riesige Performance-Probleme. Ich tue mir das nicht an und will mein Geld zurück.

1
    Comment actions Permalink
    Juan José Ortiz Soler

Es totalmente cierto, a mí me pasa lo mismo y tengo una computadora similar pero es desesperante navegar por las bibliotetas y exportar las fotos y eso sin contar que para ver una fotografía en el modo Edición tarda también más de medio minuto. No creo que los ingenieros de Luminar sena capaces de hacer un programa rápido, porque bueno es, pero muy lento.

0
    Erwin Schmunk

Ich muss mich da leider anschließen. Luminar ist in gewissen Funktionen unbrauchbar! Photoshop sowie Lightroom laufen ohne Probleme. Ich hoffe man bekommt die Problematik in den Griff. Ich finde Luminar in seiner Funktion genial!

1
    Anna V

Hi Everyone,

I am sorry for the inconvenience.

Please contact us at http://www.skylum.com/support so we could investigate the issue in a more scrupulous way. 

0
    Steffen Frank Geyer

Gefühlt stürzt Luminar 3 alle 5 Minuten ab.
    Das ist auf Dauer wirklich sehr frustrierend.
    Ich hoffe Luminar 4 macht das besser.
    Da reicht es schon einen Ordner mit relativ wenigen Bildern zu öffnen,
    nach kurzer Zeit werden bei mir bereits 35GB Arbeitsspeicher verwendet.
    Ich glaube Luminar 3 hat ein Speicherleck (englisch Memory leak).
    Auch die Kerne meines Prozessors sind immer relativ hoch ausgelastet. Ich frage mich was da im Hintergrund passiert.

1
    Kate Williams

Hi Steffen

You're absolutely right - we aware of the memory leak in Luminar 3 and our engineering team is optimizing memory usage right now. Currently, our techs are doing their best to fix this issue so that there is a significant improvement in the subsequent releases. 

0
    Stephan

Hi Kate,

I have the same problems on a MacBook Pro 13 (2016) with Luminar 4.

Export takes maybe 30-60 seconds for only one picture. Zoom to a picture takes maybe 10 second until the picture gets sharp. 

Thanks.

I know this is the Windows Version here but I have the same problems.

0
    Angela Andrieux

Hi Stephan,

Please reach out to www.skylum.com/support and we'll look into the issue. Thanks in advance!

0
    Ingo Beier

I have the same problem with L3 and L4 using I7 16GB SSD. It takes 10 sec while switching between pics until pic gets sharp. I wrote a mail to support team.
    Did the same 1 month ago for L3, they told me my libary seems to be to big (less than 1000pics)
    L4 I added less than 400 pics, same behavior... 24MP raw... what will happen using 50Mp pics or higher?

Using Xnview I can change between the pictures directly... what´s going on there?

Not really funny... let´s wait for the answer from support.

Cheers
    Ingo

0
    Simon Kühner

Hallo zusammen,

geht mir genauso.

Wir arbeiten in der Agentur mit Adobe Produkten und ja, sogar mit ACDSEE. Irgenwie habe ich mich durch Youtube Videos beeinflussen lassen und Luminar gekauft. Nette Oberfläche und Tools. Aber was nützt das, wenn die Performance fehlt. Luminar kann man vergleichen mit einem schicken Audi RS6 mit einem Audi A1 Motor (in der kleinsten Variante). Sehr schade. Aber ich zuversichtlich das die Luminarsen das sicherlich schnell in den Griff bekommen.

Liebe Grüsse

Simon

0
    Anastasia Davis

Hi Simon! We are constantly working on the performance. Nevertheless, please reach our support team so we can help you with your particular case: support@skylum.com

0

Please sign in to leave a comment.