Update 3.0.2

Comments

23 comments

Andy H

3.0.2 was released in Canada a couple of days back and it's made no difference at all for me.  Still takes forever to load (up to 15 minutes) and then is as slow as anything when it does on a pretty high spec iMac. Don't get your hopes up this will solve your problems folks, sorry.

2
    Comment actions Permalink
    Angela Andrieux

Hi Leon,

Sorry for any confusion. I believe that it will still be 3.0.2 but with a new build number which is usually a four digit number after the version number such as 3.0.1 (2571).

1
    Rob Strower

The last version published (and pulled later to bring up the new version this week - 22nd February at least) in Australia and Canada was 3.0.2.2105

To make sure you get the right update and know it is the newest with main bugs eliminated.

Greetings,

Robin

1
    Lutz Lange

Hatte eine Mail von Skylum bekommen mit einen Link zum Download. Leider auch nur Version 3.0.1

Habe es auch jetzt erst bemerkt - da sich nichts geändert hat.

Das Update (wie oben beschrieben) funktioniert bei mir auch nicht.

VG Lutz

0
    K.G. Wuensch

Noch ist das für Deutschland nicht freigegeben. Die haben den Update selektiv für Kanada, Australien (und vielleicht noch ein oder zwei andere Länder) freigegeben...

0
    Udo Tirolf

Nächste Woche kommt das update für uns.

0
    Eirik Johannessen

I don't think version 3.0.2 is released yet. It doesn't say any date on the roadmap, does it?

0
    Rob Strower

It is coming the next week.

I really hope for monday (11th) but I guess it will be later the week.

The last time we got it 6 days later than Australia....

All the best,

Robin

0
    Marc Meylemans

Well, there was a post on Feb 4th that version 3.0.2 is here...but I have not been able to get my grabby hands on it so far!

https://skylum.com/blog/luminar-3-0-2

Regards,

-Marc

0
    Eirik Johannessen

I'm waiting for the Fujifilm X-T3 support, and hopefully some bugs squashed. Until now things have been a bit on the slow side, but it's just about usable for me. I will be satisfied when speed of opening and exporting photos is up to par, as well as better crop and brush tools.

0
    Zach Wagner

@Andy H

15 minutes? Wow really? That sounds like something else is going on. I'm still on 3.0.1 and while it is slow to load for sure, still takes less than a minute for me. My computer is a pc, and it is definitely no speed demon with an older gen AMD FX chip. My library of photos isn't gigantic, but it's over 32,000.

0
    Leon Backland

It's the DAM that causes problems, especially with a large library. Here's a quick fix: https://youtu.be/MxXokR-ayoY

0
    Andy H

@Zach. Nothing else going on as far as I’m aware. It’s definately the Libraries module. I have 25,000 photos. Lightroom was always a bit slow, but nothing as bad as this. All my other software, ON1, DxO, Topaz Studio etc run great.

@Leon. Cheers I’ll give it a go. But it’s all a bit of a joke when we have to resort to workarounds to resolve something Skylum should have fixed by now.

0
    Richard Huggins

I got through the initial release and the first update relatively unscathed but this one got me. Guess it s time to look for an alternative.

0
    K.G. Wuensch

@Richard: "I got through the initial release and the first update relatively unscathed but this one got me" - the telltale signs of a sustained quality initiative, you shouldn't feel left alone with a working product...

0
    Rob Strower

Herr Winter,

das Update ist schon da ! ja, es existiert bereits - stellen Sie sich hier Standing Ovations aller Benutzer vor.

Seit mehreren Tagen schon. Ja, manchmal ziehen Details an einem vorüber die man nicht so schnell begreifen mag.

Nach der Beleidung mir gegenüber fühlen Sie sich jetzt hoffentlich mental wieder ein wenig gewachsen und gereift.

Im übrigen bin ich ein tatsächlich kreativer und offener Weltbürger und verfüge bereits über das installierte Update.

Ja, so schnell können sich Dinge verändern wenn man nicht vorwärts immer! rückwärts nimmer! denkt und sozialistische Planwirtschaft wirksam nicht integriert.

Ach ja, was war das Keyword für die Aktion? B.N.D oder Merkel? schon hüpft der nächste, selbsternannte Gutmensch und Verfechter der richtigen Meinung und Gesinnung in das Forum.

Haben Sie eine gesegnete Woche Herr Winter, Im übrigen bin ich Programmierer und weiß sehr wohl um den Ablauf solcher Dinge bescheid. Darum mein Kommentar. Er war sarkastisch gemeint, auch dafür braucht man eine gewisse Grundintelligenz. Gerade für den Leser solcher Kommentare ist das eine unbedingte Grundvoraussetzung.

Robin

0
    Christoph Dinger

Sie müssen meine Antwort schon richtig lesen und sich nicht Sachen dazureimen. Sie beschweren sich, dass das Update noch durch den "B.N.D Merkelschen Filter" muss. Wieso gibt es das Update dann in fast allen Ländern der Erde noch nicht? hat Tschechien auch einen "B.N.D Merkelschen Filter"? Oder Großbritannien? (Also um es nochmal ganz klar und in verständlicher Sprache zu schreiben, ich weiß, dass das Update in einigen Ländern schon draußen ist. Vielleicht verstehen Sie mein geschriebenes ja nun richtig?!?). Oder haben Echsenmenschen damit was zu tun?

Sie brauchen mich nicht Gutmensch zu nennen, Sie können sich auch Alternativ Schlechtmensch nennen. Alternativen sind schon klasse.

Im Übrigen Vielen Dank für Ihre negative bewertung - Ich hab anscheinend einen nerv getroffen?

Herr Winter

0
    Rob Strower

Herr Winter,

ich habe Sie nicht negativ bewertet.

Wieder zwei Beleidungen von Ihnen mir gegenüber. Sie steigern sich da langsam in Ihre Neurosen und fabulöse Gedanken Konstrukte hinein.

Im Übrigen denke ich wir sollten das Ganze jetzt einfach beenden,

Ich bin 54 Jahre alt und groß genug - das interessiert Sie und alle Anderen - wie sicherlich trefflich von Ihnen vermutet(?) auch nicht aber ich möchte es an dieser Stelle trotzdem erwähnen.

Vielen Dank für die Diskussion(?),

Der Robin Strower

0
    Angela Andrieux

The next update for Luminar should be out next week. Here is some additional info: https://community.skylum.com/hc/en-us/community/posts/360041735072-New-Luminar-update-is-coming-soon

0
    Leon Backland

Angela Andrieux,

Australia and Canada were the fortunate(?) early recipients of Luminar 3.0.2, which continues to exhibit many of the issues raised in Luminar 3 Windows community message boards.

When Luminar 3 is fixed again and released to the rest of the world next week (presumably no later than Friday 22 Feb 2019), will it be version 3.0.3?

In another L3 Windows message post, Skylum spokesperson Dmytro B. said Luminar 3.0.2 will be released next week. So what version will Australia and Canada, who already have buggy Luminar 3.0.2, receive?

// Confused in Canada

0
    Leon Backland

Thanks Angela and Rob for clarifying the next version number of Luminar 3.

I have 3.0.2.2105 installed. It makes sense that the next release will be a new build number of 3.0.2, since that release was pulled early. Very much looking forward to getting a viable version later this week!

0
    Christoph Dinger

An Rob(in) Strower:

Wie Sie richtig erkannt haben, muss das Programm noch durch den "B.N.D Merkelschen Filter". Durch so eine Aussage kann man sehr viel über die Leistung Ihres Gehirns rauslesen - was sich leider nicht durch zukünftige Updates beheben lässt, ganz entgegen Fehler in einer Software.
    Und genau durch diesen "Filter" kam das Update erst in ein paar Ländern raus. An dieser Stelle bitte mal sehr viel Applaus hindenken.

Es interessiert hier absolut niemanden wo Sie geboren und aufgewachsen sind!

Vielleicht Programmieren Sie mal ein besseres Bildbearbeitungsprogramm und halten alle Updates auf den Tag ein?

Wenn das Update da ist, ist es da.

Allerbeste Grüße, Herr Winter

-1
    Rob Strower

Das muss anscheinend noch durch den B.N.D Merkelschen Filter, damit wir Kriminellen nichts Böses damit anstellen.

Politisch korrekt und parteitreu muss es auch sein.

Hätte nie gedacht das ich so etwas einmal in einem Forum schreibe.

Ich bin in West Deutschland geboren und aufgewachsen.

Dann halt nächste Woche, schade.

Termin immerhin fast eingehalten (der Februar hat nur 28 Tage).

Viele Grüße,

Robin

-3

Please sign in to leave a comment.