Comments

12 comments

Elena O'Brien

Hi,

I am very sorry to hear that you are facing issues with Luminar!

Could you please send us event logs?

1. Try to start Luminar.
    2. Press the Windows logo key + R.
    3. Type eventvwr in the dialog box that opens and hit Enter on your keyboard.
    4. In the window that opens click the triangle next to Windows Logs on the left. A directory tree should open.
    5. Click Application in the directory tree. 
    6. In the main part of the window find the two topmost entries marked with Error named Application Error and .NET Runtime.
    7. Hold CTRL and click your left mouse button on each entry to select them both.
    8. Right-click on any of the two selected entries and click Save Selected Events.
    9. Name the file, save it, and attach it to your email.

A video tutorial on how to collect logs: https://www.loom.com/share/d7d8325cb83b4539a0a2dae3ebf286f6 

Please reach out to us at http://skylum.com/support 

Looking forward to hearing from you.

0
    Comment actions Permalink
    Achim Boening

Hallo, bei mir das gleiche Problem.

Auf anraten von Skylum Katalog umbenannt und neuen angelegt.

Ergebnis : alle Bearbeitungen sind weg, Programm lief erst mal wieder, nach dem 5. oder6. bearbeiteten Bild wieder der gleiche Absturz.

Das ist ein Mega-bug.

das Programm ist so nicht nutzbar.

Wie komme ich wieder auf die Vorgängerversion von Luminar AI zurück, die lief ja anscheinend

0
    Ulrich Tröster

Moin, habe auch das gleiche Problem. Luminar AI stürzt kommentarlos und unvermittelt ab, bevor ich auch nur irgendetwas angeklickt habe.

0
    Helga Hufflepuff

Hello Achim and Ulrich,

Best to reach us via https://skylum.com/support  , so we can help you with those issues. Look forward to hearing from you.

0
    Karl Heinz Schmitz

Bei mir ist das gleiche Problem. Die Anweisungen von Skylum haben bis jetzt nicht zum Erfolg geführt.

Schade, so ist das Programm nicht mehr zu benutzen:(

0
    Achim Boening

Hallo hwelga, wenn ich den Link in deinem Post klicke kommt Fehler 404........

Support habe ich schon angeschrieben: bis jetzt keine keine brauchbare Lösung

0
    Kate Williams

Hi guys,

Sorry, I've fixed the link in Helga's post. Now, it should be working properly. 

I've located your support requests, they should be processed by our German-speaking agents shortly. We'll do our best to get the app working properly for you. 

0
    Member

Hallo,

ich habe leider das selbe Problem: sobald ich Luminar AI öffne, stürzt es nach wenigen Sekunden ab.

Ich hab das Problem mit dem neuen Update bekommen, aber nicht sofort (erst nach ein paar Tagen).

Ich bitte darum, dass es so schnell wie möglich eine Antwort gibt, da Luminar AI so unbrauchbar ist.

0
    Acavi Lena

Hi, auch ich habe dieses Problem und habe das Programm erst gestern gekauft!! Ca. nach dem 8ten Bild fing es an, ständig Abstürze, dauert ewig ein Bild fertig zu bearbeiten. RIESEN BUG! Nach Neuinstallation das gleiche Spiel erneut nach wenigen Bildern! Absolut unbrauchbar im momentanen Zustand. Auch als PlugIn in Photoshop bei jedem 2ten Export zurück zu PS ein Absturz, ganze Arbeit dahin. Bitte um drigende Hilfe. Danke 

0
    Austin Miller

Hello Acavi,

Could you please send us event logs?

1. Try to start Luminar.
    2. Press the Windows logo key + R.
    3. Type eventvwr in the dialog box that opens and hit Enter on your keyboard.
    4. In the window that opens click the triangle next to Windows Logs on the left. A directory tree should open.
    5. Click Application in the directory tree. 
    6. In the main part of the window find the two topmost entries marked with Error named Application Error and .NET Runtime.
    7. Hold CTRL and click your left mouse button on each entry to select them both.
    8. Right-click on any of the two selected entries and click Save Selected Events.
    9. Name the file, save it, and attach it to your email.

A video tutorial on how to collect logs: https://www.loom.com/share/d7d8325cb83b4539a0a2dae3ebf286f6 

Please reach out to us at http://skylum.com/support 

0
    Member

Stürzt auch bei mir ständig ab, wenn ich es aus dem Photoshop öffne.

Name der fehlerhaften Anwendung: Luminar AI.exe, Version: 1.4.1.8358, Zeitstempel: 0x609c77fe
    Name des fehlerhaften Moduls: mipl_core.dll, Version: 1.12.0.0, Zeitstempel: 0x610a503a
    Ausnahmecode: 0xc0000005
    Fehleroffset: 0x00000000001da568
    ID des fehlerhaften Prozesses: 0x3a6c
    Startzeit der fehlerhaften Anwendung: 0x01d794beffec0c82
    Pfad der fehlerhaften Anwendung: C:\Program Files\Skylum\Luminar AI\Luminar AI.exe
    Pfad des fehlerhaften Moduls: C:\Program Files\Skylum\Luminar AI\mipl_core.dll
    Berichtskennung: abc43969-adad-4e47-a8dd-bde51a823d86
    Vollständiger Name des fehlerhaften Pakets:
    Anwendungs-ID, die relativ zum fehlerhaften Paket ist:

0
    Margaret Bright

Dear Member,

Please try the following:

1. Make sure Photoshop is not runningIf the app was running, reboot your PC before proceeding. 
    2. Right-click the Luminarᴬᴵ icon > Run As Administrator.
    3. Click Luminarᴬᴵ > File > Install Plugins.
    4. Click Uninstall next to Photoshop.
    5. Reboot your PC.
    6. Right-click the Luminarᴬᴵ icon > Run As Administrator.
    7. Click Luminarᴬᴵ > File > Install Plugins.
    8. Click Install next to Photoshop.

In case there's a message You have to install this software first, click Browse, and navigate to where the .exe file of your host application is. After you show Luminar where the host app is, you will be able to install the plugin for the host.

If the issue persists, please get in touch with our support team at https://skylum.com/support. They will be happy to help! 

0

Please sign in to leave a comment.