Solution (for me) - How to start Luminar 4.3 ... only working with Compatibility Mode

Answered

Comments

14 comments

• Official comment
    Helena Carter

Hi Erwin Kargl,

Thanks for sending the screenshot and providing feedback on the issue. We're currently investigating it. We also got your email and we will reply to you as soon as possible. Would you mind continue troubleshooting this issue via email? This way, it would be more convenient to keep track of the issue and collect all the needed information in one place. Thanks in advance.

Also, please, accept our apologies for the inconvenience. We'll do our best to help you get Luminar 4 up and running.

Comment actions Permalink
    Uwe Schwörer

Hallo Erwin,

ich sit here for more than 10 minutes ago to see the start of luminar 4.3. But nothing is coming on the monitor.

I need a functionally version of the software and not buggy software. With this version of software i cannnot work because i don't see the User Interface.

@Skylum: Be able to deliver a functionally Software as soon as possible.

Uwe

1
    Helena Carter

Uwe Schwörer,

First, please try the following solution:

If the issue remains, try increasing Page File size, here's how you can do that on Windows 10
    https://www.thewindowsclub.com/increase-page-file-size-virtual-memory-windows

-2
    Bernhard Lueftinger

Hello,

same here. It's sad that such a company isn't able to bring a working update.
    In this way I couldn't use Luminar 4 anymore. Only the first starting pic appears and nothing more.

I dont know what to do more. I've tried all positions here in the community.

If you are interested in a solution please send me an email.

BERNHARD

1
    Lior Nabat

Please stop post a solution that does not working

1
    Helena Carter

Bernhard Lueftinger,

Lior Nabat

Currently, we're investigating this issue. These steps are the ones which helped some of our customers.

If none of the steps suggested here helped, please, reach us via https://skylum.com/support and refer to this thread so we could continue investigating this issue in a more effective way. Thanks for your cooperation!

-1
    Brian Mickle

I have success funning Luminar 4.3 in Administrator mode.

0
    Udo Dittrich

Hallo und danke für den Hinweis mit dem Kompatibilitätsmodus WIN8 - das hat funktioniert, alles andere (Neuinstallation, Administrator etc.) nicht.

Nachdem ich mutig geworden war und der Offline-Installer erhältlich war, habe ich auf meinem 2. Rechner erst einmal Luminar 4.2 deinstalliert, mit CCleaner alles bereinigt und dann 4.3.0.6175 neu installiert - es geht, auch ohne Kompatibilitätsmodus.

Fazit: Ohne Offline-Installer tut sich bei mir zukünftig gar nichts mehr - keine interne Update-Funktion, die regelmäßig Probleme macht.

Ansonsten bin ich seit Luminar 2018 Kunde, auch um eine scheinbar gute Alternative zum Platzhirsch zu fördern. Ich habe und werde allerdings auf absehbare Zeit Luminar nie wirklich benutzt, sonder nur gestestet mit einigen wenigen Urlaubsfotos.

Die ständigen Probleme bei Installatin und Update, die (in der Vergangenheit?) schlechte Performance, Abstürze, Inkompatibilitäten (was ist it dem alten Dateiformat?) etc. - Leute so geht das nicht!

Effizienz UND Effektivität - bisher hat sich noch jedes Unternehmen SELBST ruiniert... Ich hoffe, Ihr kriegt die Kurve!

1
    Uwe Schwörer

Hallo und danke für die unermüdliche Suche nach Lösungen für den Start von dem neuen Luminar 4. Leider ist Skylum nicht in der Lage Updates an die Community auszuliefern, die auch funktionieren. Ich glaube es wäre vernünftiger gewesen, der ganzen Windowswelt das Programm zu ersparen und weiter nur den Applemarkt zu bedienen. Ach ich hatte ja vergessen, dass man ja mit schlechter Software im Windowsmarkt Geld verdient. Aber es ja so, dass man mit schlechter Publicity am Schluss auch auf der Strecke bleibt.

Was die Performance angeht, habe ich nach dem Start als Administrator zwar den Katalog migriert, aber anschließend wirklich nur den Bruchteil von Thumbnails sichtbar, alles aber mit dem Ausrufezeichen versehen, manchmal mit, aber meistens ohne Bild. Glaubt eigentlich Skylum, dass die ganzen User ihre Bilder auf internen Festplatten lagern? Hoffentlich nicht, denn ich habe alle meine Rawdateien auf NAS gespeichert und erwarte, dass über mein Gigabit Netz meine Daten ausrechend schnell geladen werden können, was bisher überhaupt nicht der Fall ist. Der Katalog selbst liegt aber auf einer internen Platte (SSD).

Bin gespannt, wie die Lösung von Skylum aussieht und hoffe, dass das Unternehmen auch mal wieder in positive Schlagzeilen kommen.

Uwe

1
    Helga Rowles

Hi Uwe, 

Please accept our sincere apologies for the issue you've encountered with the update. We're doing our best to find a solution as soon as possible.

As for the warning triangle with an exclamation point, it indicates that Luminar lost connection to your files.

Make sure the NAS system is powered on and connected to the network.

To help Luminar find the photos, please do the following:

• Go to the Library tab.
    • Right-click the missing folder
    • Choose Locate Folder from the menu
    • Find and point to the missing folder

If further assistance is needed, please contact us at skylum.com/support. Our German-speaking agents will be happy to assist.

-1
    Bernhard Lueftinger

@Skylum: Please inform me, when there is a working update per Mail because I can't start LUMINAR anymore.
    Thank you.

1
    Helga Rowles

Hi Bernard - noted! As soon as we have a solution / a patch, we will contact you via email.

In the meantime, you can downgrade to the previous version:
    https://downloads.skylum.com/luminar4/win/Luminar4Setup_offline_420.exe

Thanks for your understanding!

-1
    Erwin Kargl

Helga Rowles it´s not possible to downgrade, when it´s like in my case, that 4.3 was running und you converted all the databases to 4.3.

Erwin

0
    C G

.. so, not ANY of the proposed "solutions" is working. sorry to say, but this is *removed* if from the very beginning i get install, update and stability problems. i really never ever had such troubles (already with the first install) having to ask support for an "offline-installer" because nothing else worked. and then .. start as admin, compatibility mode, firewall, pagefile, ....... this info, that info - just deliver software which is working (maybe instead of appr. 2 advertisement mails per day). this is not a tool one can rely on - regret the purchse very much.

0

Please sign in to leave a comment.