Luminar 4 feedback, crash and needed improvements.

Answered

Comments

6 comments

Kirk Osborn

Thank you for trying to make Luminar better. I will pass on your suggestions to the respective department.

You can zoom in/out the image by using a scroll wheel. When the image is zoomed in, you can move it around: just hold down the left button of your mouse and you'll be able to move the image.

-2
    Comment actions Permalink
    Philippe CARON

jr

'ai en effet la sensation que luminar n'est pas toujours véloce, pourtant j'ai 16 coeurs à 4 ghz dans mon processeurs et 32 Go de mémoire vive. .

Bien sur je comprends que l'IA demandent beaucoup de ressources. Par exemple quand on clique sur l'outil effacer/remplacer, il lui faut qqs secondes de préparation pendant lesquelles il étudie à l'avance l'image.

c'est un peu agaçant d'attendre, surtout qu'il lui faut aussi du temps après qu'on ait maqué les zones à remplacer en fonction du contexte. Ce qu'il fait pas mal c'est vrai.
    Mais peut être en effet cela demande beaucoup de calculs pour le faire bien .

Plus problématique, ce sont les plantages quand on a travaille sur plusieurs images comme si ses buffers de travailsse remplissaient sans que le ménage soit fait entre deux images...

Je n'ai jamais de plantage avec photoshop ou DXO, defaut de jeunesse ? j'espere que ce sera vite corrigé car c'est décourageant .  et je vois que pas mal de monde veulent plus continuer si ça ne se regle pas vite ... attention !

0
    Helga Rowles

Hi Philippe,

Indeed, the AI tools work slower than the ordinary ones since more complicated processes are happening under the hood.
    Still, we'll definitely continue to improve the overall performance of the program.

Could you please get in touch with our support team at skylum.com/support regarding the performance issues? We'll be sure to look into them. Please, attach the link to this thread to your email.

0
    Alberto Vetica

Ho notato che i problemi accusati da me sono comuni agli altri utenti. Ho L'impressione che Luminar4 usi poco il processore.  Saluti Alberto.

0
    Mark Lopiccola

I was hoping for faster performance going from version 3 to 4. I covert my raw photos to digital negatives. Would I see better performance if I leave them on raw format?

0
    Kirk Osborn

When you work with RAW files, the performance of the app depends on how large the files are and the type of camera you're using. You may try loading both RAW and DNG to see the difference.

0

Post is closed for comments.